Monday, October 20, 2008

旅行的感想


旅行可以让我们心灵上找到人生的观点。在这繁忙的都市里生活,大家都寻找自己人生的目标。往往在寻找目标的片刻,自己却迷失方向。旅行给了我自己对人生有了一个平衡点。每当自己对某些事情很主观的时候,就马上就更自己想法和观点。渐渐的我觉得自己对生活的要求比以前不那么看的重,那并不代表自己对生活没有要求。只觉得自己在社会工作了两年和经历了一些事情之后,想法和处事都已经改变了。在这两年里,自助旅行走了几个国家的我,对于一些事情都已经放的下也没有那么执著。人也看开了,觉得人生都是美好的。

5 comments:

Anonymous said...

Yes. travelling can make us mature a lot...today experience tomolo memory, must keep all your travell memory in u deepy mind...and share with us.hehehe..

simnchong said...

Thanks for your comment. ur comment will make me put more efford to write more articles to post into the blog. may i know who are you?

Anonymous said...

旅行绝对不是让你找到平衡点.我觉得你最近旅行的有点多.我怕你就快不平衡了.

simnchong said...

ET Teh :
Huh... 那我就去槟城找你咯。12日11月2008,我就在Queenbay 等你

Anonymous said...

I would like to say travelling could be a another form of 快乐逃避 , away current situtaion. U would forget all unhappy,

BUT after back frm travelling, headache wont run off, then tend to start imagine back the pleasant time & date when i was there...